Anulare DPF / DPF off

DPF Modul de functionare

 anulare dpf craiova

Pozitia pe masina a unui filtru de particule

Galeria de evacuare a unui motor diesel cu DPF
1.injectoare piezoelectrice
2.rampă comună de combustibil (1600 bari)
3.radiator de răcire a gazelor arse recirculate EGR
4.catalizator de oxidare primar
5.injector pentru regenerarea filtrului
6.senzor de presiune înainte de filtru
7.senzor de temperatură intrare catalizator
8.catalizator de oxidare secundar
9.senzor de temperatură catalizator
10.filtru de particule
11.senzor de temperatură ieșire filtru
12.senzor de presiune după filtru

Majoritatea filtrelor de particule sunt din material ceramic poros în formă de fagure. Volumul filtrului de particule depinde în principal de debitul de gaze arse. Cu cat cilindreea motorului este mai mare cu atât volumul filtrului trebuie crescut. anulare dpf

Cerințele unui filtru de particule sunt extrem de severe:
•filtrarea particulelor extrem de mici de până la 0.01 μm
•reducerea la minim a rezistențelor la curgere a gazelor de evacuare
•filtrarea particulelor în proporție de 95%, în funcție de mărime
•rezistență la temperaturi înalte de până la 1050 °C

Structura ceramică a unui filtru de particule Anulare DPF

dpf off craiova- anulare dpf

Datorită procesului de reținere a particulelor după un anumit număr de kilometri filtrul trebuie regenerat.

Regenerarea filtrului înseamna arderea particulelor stocate în filtru. Dacă regenerarea filtrului nu se produce într-un anumit interval de kilometri, cantitatea de particule poate depăși un prag critic care atrage după sine imposibilitatea regenerării.

Procesul de regenerare presupune continuarea procesului de ardere în filtru. Continuarea arderii în galeria de evacuare, în filtru, se poate face prin două moduri:

•utilizarea unui injector adițional pe galeria de evacuare

•divizarea injecției de combustibil și întîrzierea post-injecției

Sistemul cu injector utilizează un injector adițional care este montat înaintea catalizatorului de oxidare. Când se dorește regenerarea filtrului se injectează motorină în galeria de evacuare care, datorită prezenței oxigenului din gazele arse și datorită catalizatorului de oxidare, începe să ardă. Temperatura în filtru de particule ajunge în jurul valorii de 800 – 1000 °C particulele fiind arse.

 Injector adițional pentru regenerare DPF

Injector dpf

Injector dpf

Decizia de a regenera filtrul de particule este luată de calculatorul de injecție pe baza informațiilor primite de la senzori. Cu ajutorul senzorilor de presiune, înainte și după filtru, se estimează gradul de încărcare al filtrului. Cu cât filtrul este mai încărcat cu atât diferența de presiune între cei doi senzori va fi mai mare. Există și sisteme cu un singur senzor montat înaintea filtrului de particule care face diferența dintre presiunea gazelor de evacuare și presiunea atmosferică.

Pentru a permite regenerarea filtrului de particule motorul trebuie să se situeze între anumiți parametrii. Temperatura gazelor de evacuare trebuie să fie peste o valoare minimă, turația motorului trebuie de asemenea să fie peste o valoare minimă, pentru a asigura un anumit debit de gaze arse. Dacă pragul de regenerare (cantitatea de particule stocată în filtru) a fost depășit și motorul, datorită condițiilor de exploatare, nu intră în parametrii necesari, calculatorul de injecție poate comanda regenerarea filtrului chiar și la turația de ralanti. În acest caz sarcina motorului va fi crescută, funcționarea se va face cu amestec mai bogat și turația de ralanti crescută.

Frecvența regenerărilor depinde de modul de exploatare al motorului. Cu cât motorul va fi împins mai des către zona de sarcină maximă, cu cât exploatarea se va face la temperaturi scăzute cu atît crește cantitatea de particule din filtru. Având în vedere că regenerarea filtrului presupune utilizarea unei cantități adiționale de combustibil consumul automobilului va crește proporțional cu numărul de regenerări.

 De ce este necesar filtrul de particule? anulare dpf

Avantajele unui filtru de particule ( DPF )
  • Retine particulele de carbon rezultate din arderea incompleta a combustibilului
  • Separa particulele solide (funingine) de gazele de evacuare si elimina miros urat
  • Benefic in sanatatea omului (efect cancerigen)
Dezavantajele unui filtru de particule ( DPF )
  • Putere scazuta si uzura suplimentara motor (fata de cele fara filtru de particule) datorita unei evacuari greoaie
  • Consum crescut de combustibil din cauza proceselor de regenerare
  • Revizii mai scumpe din cauza uleiului special pentru motoare turbo diesel cu filtru de particule. Pret achizitie mai mare decat uleiul normal si necesita intervale dese de revizie
  • Durata de viata a uleiului si a diverselor piese (turbina, egr, senzori etc) este redusa din cauza regenerarilor foarte dese si intrerupte, creand astfel o uzura suplimentara

Inainte de anularea dpf definitiva din soft, filtrul de particule trebuie eliminat si fizic de pe automobil!
Oferim si service pentru eliminarea fizica a filtrului de pe masina.(150-250 lei)

Ce inseamna dezactivarea/ anulare DPF ?
Aceasta operatie necesita ca informatiile calculatorului ECU sa fie citite cu ajutorul unei interfete de comunicare intre un calculator si automobil, modificarea informatiilor cu scrierea valorilor senzorilor de presiune de temperatura din DPF in limite normale si resoftarea calculatorului cu softul modificat. Citirea si scrierea se face in majoritatea situatiilor prin mufa de diagnoza OBD2, sau in cazuri speciale direct pe pinii calculatorului de motor cu programatoare speciale. In cazul in care citirea nu se poate face prim mufa de diagnoza si necesita demontare ecu, timpul de lucru va creste si odata cu el si pretul . Odata cu dezactivarea/ anulare DPF  nu apara modificari asupra functionarii motorului. anulare dpf

Odata ce se face anulare dpf se pot dezactiva si EGR, sterge diferite erori si in acelasi timp Chiptuning pentru performant pentru o putere marita si o acceleratie rapida

Care sunt avantajele la anulare DPF ?

Problemele la filtrul de particule apar atunci cand acesta ajunge la un grad foarte mare de incarcare. In mod normal el trebuie sa intre automat in regenerare dar aceasta nu mai este posibila atunci cand pe motor sunt erori.
Eliminarea completa si definitiva a tuturor problemelor generate de filtrul de particule DPF nu repezinta de fiecare data o functionare corespunzatoare a motorului.

De obicei nefunctionarea corespunzatoare a motorului sau a unor senzori duce la neinceperea regenarii acestuia si infundarea filtrului de particule.

Automobilul nu mai intra in modul de avarie si nu mai sufera niciodata o scadere de putere. anulare dpf

   Timp de lucru:  3 ore – 6 ore  ( in functie de tipul de ECU si automobil )

Va stam la dispozitie oricaror intrebari direct pe pagina noastra
Pretul  pentru anulare dpf  :  incepand cu 100 EURO


Facebook